tisdag 23 april 2013

2 x halvmara

Nu var det ett tag sen jag skrev. Mycket att göra, men känner att jag ändå är i fas.

Idag är jag hemma för lille P är febrig.

Mycket har jag klarat av och gjort i min träning till vägen att göra ett Ultralopp.
Prövat på boxning och andra pass på träningsboxen, som nu har blivit CrossfitVisby.
2 ggr har jag sprungit mer än en halvmara.

Vecka 15
Gjorde några kortare distanspass under veckan på 7-8km. Tränade i Bjärsbacke ett par vändor.
På söndagen gjorde jag ett långpass ut mot Asunden.
Tyvärr möter man en sådan hemsk syn med stillastående vatten innanför vägbanken. Fattar inte hur de tror det skall komma in friskt vatten in i Vägumeviken. Istället borde man ta bort vägbanken och ersätta den med någon enklare gångbro, för det är otroligt vackert ute på Asunden.

Efter 10 km från hemmet och runt nästan hela Asunden, finner man raukar i den gotländska skärgården. Vårvärmen hade kommit, och underställsbyxorna var lite i överflöd...


Jag fortsatte längs skogsvägar runt kusten mot Hideviken, med sällskap av en massa Citronfjärilar, blåsippor och tussilago. Vid 17 km vek jag av vägen på en vandringsled mot Hammarsängen, det var nästa besvikelse, eller vad man säger. En vandringsled som var fylld med vatten på sina ställen och ingen alternativ väg att gå/springa, utan det blev att klättra på nedfallna träd. Att man inte gör iordning vägen så att den inte blir helt vattenfylld och röjer en heldel sly. Okej det blev trail inslag.
Denna tur slutade med trötta ben och 22,3 km i 3 timmar. Över en halvmara.

Vecka 16
Löpningen denna vecka var sådär, tränade på Bjärsbackar. En kortare runda innan middagen i fredags. En middag som slutade med en dålig lördag...
På söndagen flyttade Ma maskin till Fleringe, vilket innebar att jag kunde springa hem därifrån. Det blev en omväg ut mot kusten, längs 2-3 km stenkust innan Kappelshamn.
 
 
In på skogsvägar.

Även om det inte går fort så klarar jag det! I söndags blev det 23 km på 3 timmar.

Den 5 maj skall jag träffa Annie och andra långpasslöpare på en gemensamt pass. Skall bli jätteroligt men oxå nervöst, för de springer betydligt snabbare än vad jag gör.
Annie sprang 16 mil (TEC100) i Täby för ett par helger sedan och vann. En grym tjej, nog lite galen, men en stor inspirationskälla för mig.
Så kommer jag att passa på att hälsa på min goa vän Maria. Längtar redan!

Kram I.

Supporta mig: Ingrid-Gotland
http://www.jordensbastaaffarside.se/insamling/starstruck_unltd/tjejmarathon_2013_foumlr_alla
http://tjejmarathon.wordpress.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar