söndag 24 mars 2013

10 km - min premiärmil

Premiärmilen skede i Sthlm, jag anordnade ett själv här hemma :)
Dock bara en deltagare.
Började vägen mot Pavals, mest backar, sen går det mest nedför och på platten. I början gick det trögt, och tiden var ingen höjdare. 7.37 min/km men kände ju mer tiden och sträckan avverkades så ju mer kunde och vågade jag ta i. Var 5 min får jag rapport om hur det går, och snabbare blev jag! Kändes härligt att närma sig Lärbro. Sen bara en raksträcka o hem.
Jag trodde på en mil tid på 1.20 min, men det blev 1h 8 min 55 sek.
Så himla härligt. Inte alls långt ifrån en timme😃

Innan jag gick ut o sprang slängde jag in söndagsmiddagen i ugnen. Mumsigt!

Imorgon ny vecka, men kort vecka. Jag skall ladda för ett långpass under påskhelgen.

Kram i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar