lördag 23 mars 2013

Bättre vecka

Måste rapportera om mitt långpass i söndags!
Det började med en dagsutflykt ner till Eksta och en hamburgare till lunch i Klintehamn. På vägen hem släppte sambon av mig vid Bäl. Jag åkte i löparkläder på utflykten. Normalt?

 
Ca 20 km hemifrån skulle jag ta mig hem med hjälp av benen. Började med en kisspaus längs vägen... Sen började jag mitt pass. Med hjälp av solenergin tog jag mig framåt. Allt kändes riktigt bra, förutom hamburgaren som låg o skvalpa i magen!!!

 
50 min gick jättesnabbt, oj vad lätt detta var! Pigga ben, hamburgare i magen närmade jag mig Slite. Fortsatte längs vattnet och förbi Cementa. Då ringer kära sambon o undrar var jag är :) In mot Slite skogen med hamburgaren i magen på snöiga och isiga skogsvägar. Jag närmande mig hemmet efter 147 min och 18,8 km. Då tog batteriet slut i telefonen. Dags att hitta en riktig löparklocka!

 
Hur det kändes? Riktigt bra, förutom den där hamburgaren som låg o guppa i magen. Så där lärde jag mig något :)

På måndag var jag på Träningsboxen.
Dagens pass:
5 medicinboll mot vägg
10 burpees
15 situps
20 marklyft med kettelbell
20 min
Tror det blev 3-4 varv

Tisdag: vilodag.

Onsdag: styrelsemöte - Då fixar man skjuss till Lärbro och är ombytt för att springa hem. 45 min, vilket gör att jag får ta en omväg hem. Fick avsluta med backen upp för att få in tiden. Gick ganska så snabbt. Bara snön o isen kunde försvinna. Blåste rätt bra oxå!


Torsdag: vilodag.

Fredag: barnens dagis var stängt. Så det blev bakdag och hämtning av lister. Sambon grejade i verkstan sent, men jag fick till ett pass på 5 km med 5 min snabbt och 1,5 min gåvila. Återigen snön som är i vägen så att jag inte vågar ta i mer. Rädd att halka.


Idag lördag: simning med barnen.

Funderar på att ta en "vilohelg" och bara springa 10 km i helgen. Och ladda för ett långpass under påsken.

Kram i.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar