torsdag 7 mars 2013

Plastglas och 200 metersrodd

I tisdags blev det 2 pass på schemat.

Morgonen började hemskt, med en bestämd och arg P om ett plastglas.
Sambon råkade välta min kaffikopp. Sömnen hade inte vart den bästa.

Ja mer kunde knappast gå fel.

Arbetsdagen avlöpte okej.
16.30 hade jag bokat Effekt 2 pass på Träningsboxen.
Gick dit lite nervös, hade bestämt att jag skulle köpa klippkort.
Det blev jag och coachen Carolina och 6 andra killar.


Carolina gick igenom passet. Tyvärr måste jag säga att jag knappt hörde
vad hon sa vissa stunder, men det är skönt när något säger till om man gör fel.

Så passet blev så här:
Marklyft 5 x 5
Vi skulle öka på med mer vikter varje gång, men tekniken var viktigast.
(Här blev det mest att få in tekniken för mig!)
Efter det körde vi i gång med ett pass på 20 min:
200 meter rodd
10 hopp
10 situps

Så gjorde man det runt runt hela tiden. Vad det var roligt. Allt i sin egna takt.
Jag var väldigt nära att gråta mitt i passet, men tog glädje tårarna efter för mig själv i bilen.
8 varv tror jag att jag fick ihop.

Glädjetårarna kom i bilen på vägen hem, där det bara var att slänga ihop maten, natta barnen,
hjälpa sambon på kontoret.

Sen tog jag en löptur på 45 min. I en terräng som var bitvis svår med snö, is och frusna traktorspår.



Den kvällen somnade jag gott, till skillnad från kvällen innan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar