fredag 29 mars 2013

3 månader kvar

Fårösund och hem = 21 km.
Fredagens långpass på självaste Långfredagen. Soligt väder och lite medvind.

Denna vecka har jag tränat styrka 2 ggr. Måndag - 3 armhävningar med klättra på väggen, 6 o.h squat, 9 twister.
Torsdag - träna på lyfta en "pinne" sen 7 toe2toe, 7 wallball, 7 kb sumolyft i 15 min.
Sprang 50 min i onsdagskväll i månskenet och letade backar.

Benen känns jätte sega. Men de första 8-11 km kändes bra. Sen blev underlaget blött och tungt o springa i. Jag som såg fram emot att få springa på grusvägar i skogen.
Så där gick jag en liten stund.
När jag hade 6 km kvar, gjorde jag lite höga knästeg för att väcka benen lite.
Vid Pavalas var det 19,4 km. Jag var nära att skrika av lycka :) glädje tårarna var när och det kom någon när jag kom hem på gården. 21 km mer än 1/3-del av loppet som kommer att ske om 3 månader.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar